Sobota, 2025-02-08
Imieniny: Irminy, Piotra
Sobota, 2025-02-08
Imieniny: Irminy, Piotra
„Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@2030” to projekt Województwa Wielkopolskiego realizowany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu w partnerstwie z Ogólnopolskim Operatorem Oświaty w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Głównym celem projektu jest podniesienie do 2029 r. jakości edukacji na każdym szczeblu kształceniu ogólnego w 545 szkołach województwa wielkopolskiego poprzez rozwój kompetencji kluczowych, w tym kompetencji cyfrowych 5.000 nauczycieli i 16.320 uczniów w ramach realizacji zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem aktywizujących metod kształcenia, TIK, stworzenie Centrum Nauczania Zdalnego oraz zapewnienie wsparcia technicznego i narzędzi informatycznych dla szkół. W Projekcie zaplanowano różnorodne formy wsparcia, takie jak organizację i realizację szkoleń, udostępnienie materiałów dydaktycznych, poradnictwo prawne i psychologiczne.
Realizacja działań zaplanowanych w projekcie przyczyni się do podniesienia jakości edukacji w Wielkopolsce na każdym szczeblu kształcenia ogólnego. Wszystkie działania zaplanowane w projekcie uwzględniają specyfikę regionalnego systemu edukacji i odpowiadają kierunkom rozwoju sformułowanym w strategiach i programach rozwoju województwa wielkopolskiego oraz potrzebom regionalnego rynku pracy.
Realizacja zaplanowanych w projekcie działań będzie zmierzała do podniesienia jakości systemu kształcenia w regionie.
Realizacja zajęć pozalekcyjnych dla uczniów z wykorzystaniem aktywizujących metod kształcenia, w tym zajęć ukierunkowanych na wsparcie uczniów zdolnych, również przy stosowaniu formuły zdalnej, będzie zwiększać poziom włączenia społecznego uczniów z terenów oddalonych od Poznania. Zastosowanie aktywizujących i nowatorskich metod kształcenia oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych podczas zajęć edukacyjnych z uczniami pozwoli na stworzenie środowiska edukacyjnego sprzyjającego rozwojowi kompetencji kluczowych uczniów, w tym kreatywności, współpracy, umiejętności skutecznego komunikowania się oraz umiejętności w zakresie przedsiębiorczości, a także przyczyni się do podniesienia kompetencji cyfrowych uczniów. W efekcie, udział uczniów w projekcie, pozwoli im na wykształcenie zestawu kompetencji niezbędnych na rynku pracy. Projekt poprzez wykreowanie środowiska sprzyjającego edukacji zmierzającej do kształtowania u nauczycieli i uczniów szerokiego wachlarza kompetencji personalnych i społecznych, w tym przede wszystkim do rozwoju kompetencji informatycznych przyczyni się do wzmocnienia cyfrowych zmian w społeczeństwie i gospodarce.
Wszystkie zadania zaplanowane w projekcie są ze sobą powiązane i tworzą logiczną całość co gwarantuje zoptymalizowanie efektów projektu.
Realizacja Projektu zwiększy szanse na wyrównanie dostępu do wysokiej jakości edukacji nauczycieli i uczniów oraz znacząco wpłynie na rozwój postaw przedsiębiorczych i kreatywnych. Projekt zakłada nowoczesne podejście do edukacji, które w efekcie w społeczeństwie nie tylko podniesie kompetencje cyfrowe, takie jak znajomość nowych technologii, ale również ukształtuje otwartą postawę wobec nowych rozwiązań, sprzyjającą szybkiej adaptacji do nowych warunków.
W naszej szkole realizowany są „Wielkopolskie Laboratoria Informatyczne” pomogą uczniom wspiąć się na wysoki poziom umiejętności informatycznych. Celem zajęć pozalekcyjnych jest wyszukiwanie, gromadzenie, przechowywanie, porządkowanie i opracowywanie danych za pomocą komputera, poznawanie nowoczesnych technologii, upowszechnianie, promocja i popularyzacja przykładów dobrej praktyki oraz wykazanie ścisłego związku informatyki, myślenia algorytmicznego i programowania ze wszystkimi dziedzinami życia.
Metody: projekt uczniowski realizowany przy pomocy narzędzi IT.
Formy prezentacji: multimedialna prezentacja wykonanego projektu, film.
Zestaw edukacyjnych narzędzi informatycznych dla szkoły: aparat fotograficzny z funkcją nagrywania ze statywem, gimbal, zestaw lamp panelowych LED ze statywami, komplet dwóch mikrofonów bezprzewodowych z odbiornikiem, zestaw do konstruowania i montażu robotów, zestaw robotów do nauki programowania, robot edukacyjny do nauki programowania, drukarka 3D z zestawem filamentów, laptop do edycji audio-wideo, tablet.
Oficjalna strona projektu: https://www.csw2030.pl/#home